Test čerstvosti

25.04.2020

Test čerstvosti vajíčka🧐...

Čistě náhodou po zadání do vyhledavače:)) "jak poznat čerstvé vajíčko" na mne vyběhly tyto easy testy...

Vemte sklenici, nalijte vodu ( možná funguje i víno, pivo, rum, ... nezkoušela jsem), uchopte vajíčko do pravé ruky, leváci do levé a vložte ho do sklenice. Pokud sedí na dně jako pecka je čerstvé, pokud jemně zvedne špičku, ale stále sedí na dně je o pár dní starší (cca 9-15dni) a můžete ho v klidu sníst.
Vajíčko,které plave u hladiny jako bojka na moři, už to má za sebou a je lepší ho již nekonzumovat. V tomto případě řešení znáte, napište mi a zajeďte si pro čerstvé😇.

Důvodem, proč se vejce během určité doby vznáší k hladině, je odpařování jeho obsahu skořápkou. Vzniklá dutina se nahradí vzduchem a tím pádem staré vajíčko imituje loďku na hladině.
Toto vysvětluje i efekt hůře se loupajících vajíček vařených na tvrdo...čím čerstvější vajíčko, tím hůře loupatelné či dostat z nich esteticky nakrájené plátky na salát je vskutku výkon. Raději tedy čerstvá podávejte míchaná, lívanečková,banánová, zeleninová či v jiné receptůře...ale to, až někdy jindy o vaječných receptech.

Dalším testem je jednoduchý akt, kdy se s vajíčkem zavřete do tiché a temné místnosti. V ruce s vajíčkem zatřesete - v případě, že je ticho - je čerstvé. V opačném případě je starší a kontaktujte mne 😀.

Test pohled na rozklepnuté vajíčko. V případě, že žloutek je hezky vyboulený a přiléhá k hustému bílku - je čerstvé. V případě opačném, je-li žloutek plochý a bílek řídký- je staré. Příčinou tohoto efektu je, že bílkovinné řetězce se postupem času v bílku rozpadají, což je důvodem, proč žloutek s bílkem ve starém vejci spolu nedrží a řídnou.

Poslední test- po rozklepnutí vajíčka objevíte pípající kuřátko? 😄...určitě ho nejezte! No, a zavolejte mi, ať Vám mohu pogratulovat 😀😅😆.

Pro vizualizaci fotka čerstvého vajíčka ve sklenici, dále fotka Řasokoule, která si hraje na staré vajíčko ( kdyby jste mi vše stále nevykupovali, mám šanci mít i to staré pro test😄😉). Poslední je můj krásně vykutálený čerstvý žloutek.


Testování zdar,
Vaše Y-V.cz 😉

 yes-vejce.cz. Tel: 602646085
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky